Wat doe je als je na een intensief traject vol strategische keuzes en gave ideeën een plan hebt om je locatie na tien jaar ‘opnieuw’ in de markt te zetten? Dan lanceer je dat natuurlijk tijdens een groot kick-off event voor relaties, vrienden en familie.
Dat is precies wat CitySense op donderdag 25 mei deed. Wij waren erbij en ervaarden aan den lijve wat het concept FOCUS ON.OFF voor jouw event kan betekenen.
Jubileum CitySense
Deze evenementenlocatie is misschien wel het best bewaarde geheim van Utrecht. Zonde, want de locatie biedt al tien jaar veel mogelijkheden voor zakelijke events tot 350 personen. Dat deed het tien jaar geleden al, maar biedt nu door de restyling en rebranding een nog groter wow-gevoel.
Laat dat maar aan eigenaar Dimitri Chalos en zijn team over. Roos Verkerk, van Bureau Geroosterd, begeleidde de strategische sessies die leidde tot de transitie naar het concept FOCUS ON.OFF met de tagline ‘we add sense to your story’. Oftewel, het op speelse en subtiele wijze versterken van jouw boodschap. Dat doen ze zeker, getuige het kick-off event waar we op diverse manieren binnen de thematiek werden verrast!
Van trap tot toilet, van story tot scherm
Ben je als locatie niet goed bereikbaar, dan sta je meteen met 1-0 achter. Gelukkig is dat niet het geval bij CitySense. Lopend vanaf Centraal Station Utrecht of vanaf de tegenover gelegen parkeergarage, ben je zo bij de locatie. Een gastvrij ontvangst in de mooie entree later, loop je naar beneden. Heerlijk dat muziekje door de boxen als je de trap naar beneden loopt (en dat blijkbaar op maat is aan te passen aan jouw eventthema) en de quote op de muur ‘Where focus goes, energy flows’. Good vibes only!
Beneden bij het betreden van de zaal komt het oprechte ‘wow’-gevoel, want wow, wat is de locatie getransformeerd. Het scherm (waarover later meer) is gelijk gebleven, maar zowel de entree als de zaal en toiletten een volledige restyling ondergaan met nieuwe vloeren, wandbekleding, meubilair en decoratie. Het voelt als binnenkomen in een chique hotellobby of restaurant. Na enkele speeches van onder andere eigenaar Dimitri Chalos en sales- en marketingmanager Linda van Haren was het tijd voor wat Mr Beam zelf noemt de ‘immersive experience’. Deze design studio weet met maatwerk visuals op het vast aanwezige 20 meter brede scherm jouw verhaal maximaal aan de gasten over te brengen. We kregen een voorproefje en waren absoluut onder de indruk.
Daarna was het tijd om de locatie nog beter te leren kennen. Van het gastronomische maar tegelijkertijd informele walking dinner (inclusief gebrand logo op de buns) tot de Platenbakkers die jouw song op request voor je draaien. Of wat te denken van de toiletten waar je met een druk op de knop zowel licht als geluid naar jouw mood kunt aanpassen. Als je er bent, ‘mood’ je dat echt doen. Geweldig!
Trots op nieuwe en oude samenwerkingen
Wat we mooi vinden aan Dimitri is zijn trots op de samenwerkingen met zijn partners. Of het nou gaat om wijnspecialist W3 die “al vijf jaar de mooie wijnen en bubbels verzorgd”, technisch leverancier ClipperMS die “enorm veel heeft ingebracht voor dit geweldige feest” of het nieuwe partnership met cateraar Food, Jazz & DJ’s die “een geweldige performance heeft geleverd”.
Een event organiseer je niet alleen. CitySense weet als co-creator de juiste partijen bij elkaar te brengen voor spraakmakende events! Gecombineerd met de mogelijkheden op deze locatie (waaronder de 24/7 vergunning!) én het feit dat ze zorgen voor focus op de inhoud wanneer het moet en speelse ontspanning wanneer het mag, kunnen we maar één ding zeggen; a visit to this location absolutely makes (City)Sense!
Beeld: CitySense en Prime Photography