Vorige week ontvingen we het persbericht van Hutten Meetings & Events waarin stond dat ze premium partner zijn geworden van IDEA. Natuurlijk een prachtig initiatief, maar we waren ook benieuwd waarom precies.
Dus belden we Gijsbert Bos, Directeur Meeting & Events bij Hutten, om te achterhalen waarin vooral de meerwaarde van deze samenwerking zit.
Lees ook
Gemeenschap vol expertise en professionaliteit
IDEA is een branchevereniging van toonaangevende event- en live communicatiebureaus in Nederland. Een prachtige club waarvan de leden op ‘Champions League’-niveau events organiseren. Word je partner van IDEA (in dit geval zelfs premium partner!), dan ben je direct in contact met impactmakers.
Een titel die Hutten zichzelf wellicht niet snel toedicht, maar die wij hen wel durven geven. Zeker gezien de kernkrachten zoals duurzaamheid, sociale gelijkheid, culinaire ambacht en oprechte gastvrijheid, waar deze cateraar om bekend staat. Wat ons betreft zorgt dit partnership dan ook voor een positieve bijdrage om deze waarden op events sterk te versterken.
Uitwisselen van ideeën
“We hopen dat de samenwerking gaat resulteren in een vruchtbare uitwisseling van ideeën en best practices op het gebied van duurzaamheid binnen de evenementenbranche,” legt Gijsbert uit. “Alle bureaus zijn in meer of mindere mate bezig om de ecologische voetdruk van evenementen te verminderen. Graag delen we onze kennis met hen om ze hierbij te helpen. Zo hebben we ons eigen sourcingbeleid met eigen telers, menu’s met zoveel mogelijk gebruik van seizoensproducten en een sterk eigen transportsysteem. Daarnaast leiden we al ons personeel op in onze inhouse academy, waarin grote focus is op inclusiviteit. Én op de ontwikkeling van werkgeluk door middel van onder andere halfjaarlijkse vitaliteitsgesprekken.”
Tanden zetten in complexere evenementen
“We zijn als Hutten een gedegen speler die op culinair en hospitality-vlak een smaakvol en gastvrij antwoord kan geven op de complexe, grotere events. Dat kunnen we al jaren, maar daar lag de afgelopen jaren niet de focus Met de omarming van MPS | food & design hebben we nog meer kennis en expertise in huis. Tijd dus om uit die Veghelse schulp te kruipen en onze kunde te delen met de top van de evenementenbureaus en hopelijk diens opdrachtgevers door het hele land.”
Beeld: Hutten