Als je als bedrijf wilt overleven, dan moet je menselijker worden. Medewerkers verlangen naar zingeving binnen hun werk. Transparantie en het gevoel van gehoord worden, zorgen ervoor dat er ruimte ontstaat voor wezenlijke verbinding. Dat zal best, maar het is toch vooral lekker om te zeiken?
Absoluut, maar een compliment geven is stiekem veel lekkerder. De oprechte glimlach en waardering die daarop volgt, zorgt ervoor dat jij je na de opmerking een stuk gelukkiger voelt. En het levert voor de organisatie ook nog eens voordelen op!
A compliment a day, keeps the doctor away
Verbonden werknemers gaan met meer toewijding naar werk, gaan waardevollere relaties aan met contacten en stappen minder snel over naar een ‘ander’. Dat allemaal door het complimenteren van collega’s? Yep, maar we doen het te weinig, of op de verkeerde manier. Toch is het geven van een compliment een van de sterkste methoden om gedrag te veranderen. Het is daarom dat Flirt Company de workshop ‘Kracht van het compliment’ heeft ontwikkeld. Hierin komen praktische onderwerpen aan bod, zoals ‘Hoe geef je een compliment?’, ‘Wanneer geef je een compliment?’, ‘Aan wie geef je een compliment?’, ‘Welke reacties krijg je als je een complimentje geeft?’. Verhelderend, zodat het meteen toepasbaar is in de praktijk.
Daarmee is deze workshop uitermate geschikt als energieke onderbreker tijdens een inhoudelijk corporate event, als subsessie tijdens een congrestival of als onderdeel van een ‘on board’-programma voor nieuwe medewerkers. Vergeet daarbij niet de kansen om deze workshop te integreren in een bijeenkomst voor sales managers, want voor hen is het maken van waardevolle verbindingen met relaties nogal cruciaal!
Een workshop waar positiviteit de boventoon voert en je leert om écht te raken. Daar word je al vrolijk van voordat er überhaupt een compliment is gegeven.
Beeld: Seth Doyle