Stage & Event Design

First Impression geeft full service en diversiteit nieuwe betekenis binnen AV-branche

Stop voor deze one stop shop-oplosser

Bewaar je inspiratie!

Log in of maak een account aan en bewaar jouw inspiratie op een Board.
Maak zoveel Boards als je wilt!

Maak een account

Vul de velden in en ga direct aan de slag met Boards!

Wachtwoord
Voornaam
Achternaam
Ik geef toestemming om mijn gegevens te gebruiken voor de Boards functionaliteiten op de event inspiration website.
×

Toen we vorig jaar Event Inspiration Days in Gooiland organiseerden, kwamen we voor de eerste keer in contact met First Impression. En, we moeten hem maken, dat was een verdomd goede ‘first impression’. Alles ging super gesmeerd, zowel in het voortraject als tijdens de uitvoer. 

Inmiddels hebben we dit Tilburgse bedrijf, dat ver buiten de landsgrenzen opereert, veel beter leren kennen. Wow, deze specialisten verstaan hun vak. Of zoals Francis Zélak, teamlead Events, zelf zegt: “Van redelijk standaard tot extreem gek; bij elk type aanvraag voegen we de factor menselijkheid, hogere service en een creatieve twist toe.” Daar is niets van gelogen, blijkt uit het gesprek dat we met hem hadden.

Europa’s meest innovatieve experience center

‘We zijn een ijzersterk team van AVonturiers die allemaal een ontembare drang hebben om elke dag onze passie voor hightech oplossingen om te zetten in mind blowing beleving voor onder andere eventbezoekers’. Het zegt precies waar First Impression voor staat. Nou kan iedereen een goede marketingtekst schrijven, maar dit bedrijf voegt de daad bij het woord. Sterker nog, ze hebben een eigen experience center: House of Experience. Hier beleef je alle toekomstige innovaties waarmee je impact maakt. 

Dat is te gek. Tegelijkertijd kan dat ook het gevoel geven dat je alleen voor mega producties of complete out-of-the-box vraagstukken bij First Impression terecht kunt. Niets is minder waar. Het is juist de diversiteit die zo interessant is. 

Full service, met focus op AV

Van audiovisuele techniek tot special effects en van content tot beursstand; First Impression maakt het verschil door volledige ontzorging. Dat start bij de aanvraag en beleef je tot de evaluatie. Sterker nog, 90% van de opdrachtgevers komt terug. Waarom? Door de menselijke benadering van een technisch vraagstuk in combinatie met die hoge service en het feit dat de beleving altijd – maar dan ook echt altijd – centraal staat. Niet denken in technische materialen, maar in interactie en beleving. 

Voor elke aanvraag wordt gekeken naar de customer journey. Wat wil je precies vertellen aan je gasten? Is dat wellicht bij binnenkomst anders dan in de eerste pauze of bij vertrek? Om vervolgens te bedenken hoe je dit het beste kunt overbrengen.

Fotografie Jules van Iperen
Fotografie Jules van Iperen
First Impression - Orpic Fotografie Jules van Iperen

Diversiteit maakt het werk zo leuk

“Onze werkwijze hangt af van wat de klant nodig heeft. Om het vergelijk te maken met de horeca: we kunnen ons voordoen als bistro, maar ook als sterrenrestaurant. Is de klant tot op heden een café gewend, dan creëren we al beleving als we een voorstel à la bistro ontwikkelen. Voor anderen maken we de stap van restaurant naar sterrenrestaurant. Of naar meerdere sterren. Zo kunnen we voor iedereen van toegevoegde waarde zijn. Benieuwd naar enkele voorbeelden?

Op het balkon van een beurs impact maken
Wat te doen als je niet blij bent met de plek die je hebt toegewezen gekregen voor jouw stand op de allerbelangrijkste vakbeurs voor jouw branche? Die vraag stelde een fabrikant die op een plastic vakbeurs impact wil maken… maar voor de stand was toegewezen op een plek op het balkon. “We wilden op een toffe manier het verhaal vertellen, dus hebben we een tunnel gemaakt van displays. Met een indrukwekkende mix van AV-technieken werden bezoekers volledig ondergedompeld in de wereld van kunststoffen. Daarnaast zorgden de ‘belachelijk grote schermen’ dat we de sprekers goed naar voren lieten komen. Het werd echt een audiovisuele beleving, met meer dan 150 video displays. Zo konden we een ‘saai product’ op een merkwaardige plek toch op bijzondere wijze presenteren.”

Jaarlijkse opening van het academisch jaar
Al enkele jaren is First Impression in opdracht van Full Frame betrokken bij de jaarlijkse opening van het academisch jaar bij de Technische Universiteit in Eindhoven. Een klassieke aanvraag die door de AVonturiers uit Tilburg wordt verpakt tot creatief verhaal. Full Frame is verantwoordelijk voor de content, waarna First Impression los gaat met een gaaf stage design, regie, verlichting en led schermen. Het getuigt dat het bedrijf ook perfect als schakel in het geheel kan opereren. Wel zo fijn, ook zeker voor bureaus. 

Plenaire setting met led screens - TU Delft - First Impression

High end lancering in zwembad
First Impression werd door Vel’Or Event Agency benaderd voor de onthulling van een nieuw jacht in St. Tropez. De uitdaging: gasten waren enerzijds enorm veel gewend, maar daarnaast moesten opbouw, uitvoer en afbouw in 48 uur worden gerealiseerd én vond het plaats in een zwembad. Inderdaad, het schip moest met een hijskraan in het zwembad geplaatst worden. Een uitdaging die het team van Francis graag aannam. “Omdat we alle facetten zelf in huis hebben, hoefde het bureau maar met één partij te schakelen. Ondanks de tijdsdruk hebben we een onvergetelijke experience gecreëerd met spectaculair entertainment, sfeervolle verlichting en special effects. Een productie om trots op te zijn.” 

EmmaNext.gala ging voor de verdubbeling
Voor de vijfde keer organiseerde de stichting Support Emma Kinderziekenhuis het EmmaNext.gala om geld in te zamelen voor het Emma Kinderziekenhuis in Amsterdam. First Impression had in opdracht van Vel’Or Event Agency, de eer om alle gala-festiviteiten op audiovisueel niveau te ondersteunen. Voor dit black-tie gala werd het Transformatorhuis van de Westergas in Amsterdam omgetoverd tot een luxe dinershow-locatie met topentertainment en vooral veel indrukwekkende verhalen van de kids en hun ouders.

Twee vrachtwagens waren volgeladen met AV-technologie om te zorgen dat er zoveel mogelijk geld werd gedoneerd en om ervoor te zorgen dat patiënten niets hoefden te missen via de livestream. “We zijn erg trots op het resultaat en het feit dat de stichting ons heeft vertrouwd om van deze show een knaller te maken.”

Emma NXT Gala - First Impression

Wil jij supersnel geholpen worden door een organisatie waarvan je weet dat het materiaal altijd op voorraad is en waarbij je met één telefoontje meteen alle benodigde specialisaties hebt aangesproken, dan moet je bij  First Impression zijn!

Francis: “Wil je het bewijs van onze kijk op beleving zelf ervaren? Kom dan naar ons Experience Center in Tilburg. Het moet heel gek lopen, mocht je dat het bezoek niet waard vinden achteraf.”

Beeld: Jules van Iperen, First Impression