branchenieuws

81% van bezoekers Lowlands van plan gehoorbescherming te dragen versus 21% Decibel Outdoor

Bewaar je inspiratie!

Log in of maak een account aan en bewaar jouw inspiratie op een Board.
Maak zoveel Boards als je wilt!

Maak een account

Vul de velden in en ga direct aan de slag met Boards!

Wachtwoord
Voornaam
Achternaam
Ik geef toestemming om mijn gegevens te gebruiken voor de Boards functionaliteiten op de event inspiration website.
×
NOIZEZZ brengt nieuwe gekleurde en duurzame festivaloordop op de markt.

Deze zomer zijn er grote verschillen in de intentie om gehoorbescherming te dragen, zo blijkt uit onderzoek van Hoorspecialist Schoonenberg. 

Drie op de vier festivalbezoekers geeft aan oordoppen te dragen, maar per festival verschillen de percentages behoorlijk. Bezoekers van Lowlands en Tomorrowland zijn koplopers in gehoorbescherming: respectievelijk 81 en 71 procent beschermt hun oren. Solar Weekend (44 procent) en Decibel Outdoor (21 procent) ontvangen de minste bezoekers die oordoppen dragen.

Jongeren tot 30 jaar dragen het vaakst gehoorbescherming (74 procent altijd of regelmatig en slechts 20 procent nooit), terwijl festivalgangers boven de 40 jaar minder geneigd zijn oordoppen te dragen. 40 procent is helemaal niet van plan ze te dragen.

Mensen uit Oost-Nederland lopen voorop, 36 procent van de festivalgangers uit het oosten van het land draagt altijd gehoorbescherming, terwijl festivalbezoekers uit Noord-Nederland met 16 procent het laagst scoren.

De belangrijkste redenen voor het niet dragen van oordoppen zijn ‘er niet aan denken’ (40 procent), een oncomfortabel gevoel (33 procent) en de angst om vrienden niet te kunnen verstaan (21 procent).