Creative Animal wil waar dan ook ter wereld mensen op een dynamische manier informeren, inspireren en verbinden. Entertainen met informatie om echt blijvende betrokkenheid te genereren. Events met maximale impact én maximaal bereik. Daarom zet het bedrijf sterk in op hybride events.
Logisch, want een hybride event is de ideale combinatie van een live event en een digitaal of virtueel event. Wij vroegen Creative Director Jim van der Hoeven hoeveel impact Creative Animal met haar hybride events weet te maken.
Lees ook
Drie vragen om passende oplossing te kiezen
Verbinden en inspireren door storytelling. Dat is de kern van Creative Animal. En om tot die kern te komen start Jim elke aanvraag met drie vragen aan de opdrachtgever: 1) Wat wil je vertellen? 2) Aan wie wil je het vertellen? 3) Wat moet die doelgroep daarna gaan doen? Heeft hij die drie antwoorden, dan weet hij of het event live, online of hybride moet gaan plaatsvinden.
“Sinds corona de wereld veroverde hebben hybride events een toevlucht genomen. Logisch, want mensen willen elkaar blijven ontmoeten. Bij voorkeur fysiek, maar we zien dat steeds meer gasten kritischer beoordelen of live aanwezigheid noodzakelijk is. Mensen willen niet meer vliegen vanwege het duurzaamheidsaspect. Of hun focus ligt op kennis vergaren wat ze ook effectief van achter het scherm kunnen doen.
Tegelijkertijd zien veel opdrachtgevers de meerwaarde van hybride events, omdat ze zo specifieke extra doelgroepen bereiken, belangrijke key players zoals de internationale CEO kunnen vanuit een andere locatie live op een scherm een presentatie houden en dat alle videocontent na het event nog verspreid kan worden voor langdurig contact met de doelgroepen. Voor een goed geslaagd en compleet event is het aanjagen van awareness met uiteenlopende content voor- tijdens- en na het event van groot belang”
Op topniveau belevingen creëren
Creative Animal is gevestigd op het Media Park in Hilversum. Super interessant voor jou als organisatie, want daardoor krijg je het beste van het beste. Op technisch vlak door de nauwe samenwerking met het ook op het Media Park gevestigde moederbedrijf NEP, waardoor de allerhoogste kwaliteit in onder meer studio, apparatuur en streamingverbindingen wordt gegarandeerd.
En op conceptueel vlak omdat een hybride event veel meer een live tv show maken dan een event organiseren is. Immers, al het werk zit aan de voorkant met een goede redactie, script uitwerking en podium setting, net als bij het ontwikkelen van een tv-programma. Laat het team nou bestaan uit talloze storytellers en contentmakers, zoals de producers, creatives, technical artists en designers.
“We hebben enkel specialisten in dienst. Of je nou cameraman bent of een extra layer ontwikkeld; iedereen wil het verhaal van de klant zo goed mogelijk over de bühne brengen. Dat allemaal onder één dak. Werken met Creative Animal betekent dan ook volledig ontzorgd worden met een one-stop-shop ervaring. En dan zijn we ook nog eens ISO gecertificeerd en stellen we hoge eisen aan security en veiligheid binnen onze events.” Heerlijk!
Technische snufjes voor veel meer impact
Leuk al die creativiteit, maar wat ervaar ik als gast? Wat je maar wilt! Laat het maar aan Creative Animal over om magie toe te voegen aan jouw verhaal en het tot leven te brengen.
Van Video Mapping tot Motion Graphics en van Video Content tot Virtual of Augmented Reality. Of je nou live aanwezig bent of vanachter je scherm kijkt; je maakt iets mee dat je niet snel vergeet. Loop als spreker om een hart heen op een medisch congres of laat de thuiskijker, terwijl jij een presentatie over een automerk geeft, zelf een 3D-model ronddraaien en aanklikken voor meer informatie. Er is zo enorm veel mogelijk! Ook interactie tussen live en thuis is mogelijk door bijvoorbeeld interactieve polls op schermen te tonen of een live chat feed af te spelen.
Virtual Live Event Platform
Nog een voorbeeld van die ‘one stop shop-beleving’ is het Virtual Live Event Platform dat Creative Animal heeft ontwikkeld. De plek waar je de evenementenlocatie of studio koppelt aan de virtuele gasten. Wil je de thuiskijkers helemaal de beleving geven die de live gast meemaakt, creëer dan een Virtual Venue, waar hij zich door de digitale eventlocatie begeeft, inclusief welkomstbalie, netwerkplein, beursvloer en uiteraard de mainstage voor de presentatie. Een absolute wow-beleving!
Kortom, Creative Animal is the home of Storytellers waar je je meteen thuis voelt om jouw hybride event onder te brengen. Want het verhaal van jouw bedrijf goed vertelt, daar gaat het ze om.
Beeld: Creative Animal