Toen we te horen kregen dat Buro Curious en Sherlocked samen een nieuw concept hadden ontwikkeld, waren we meteen nieuwsgierig. We kennen Buro Curious als het bedrijf dat bekend staat om het maken van onvergetelijke belevenissen op events. Combineer die kennis met de kracht van Sherlocked om fantastische beeldende ingenieuze puzzels en escape rooms te maken en je hebt geheid een hit te pakken!
En dat hebben ze met The Box Game, want het biedt organisaties de mogelijkheid om hun doelgroep op een nog meer immersieve wijze te activeren, prikkelen en aanzetten tot denken. Inhoud wordt tot leven gewekt door er letterlijk mee te spelen. Klinkt niet alleen gaaf, maar is ook gaaf!
Dezelfde basiselementen, inhoud volledig op maat
Wanneer je The Box Game kunt inzetten? Als je behoefte hebt aan een uniek stuk interactieve teambuilding. Bijvoorbeeld als inhoudelijke start van een managementdag, als onderbreking tussen enkele serieuze plenaire sessies of als brug naar de borrel waarin de culinaire elementen moeten worden ‘verdiend’.
De basiselementen van The Box Game zijn telkens hetzelfde en daarmee is het spel op iedere locatie speelbaar. Het zijn de witte of zwarte dozen met daarin één of meerdere puzzels die – indien op de juiste manier opgelost – een coördinaat vormen van waar je de doos in het grid op de vloer moet plaatsen. Samen vormen de dozen een oplossing die vanaf boven met een camera te bekijken is. Heb je de juiste oplossing, dan heb je met zijn allen gewonnen en krijg je toegang tot iets (bijvoorbeeld een volgend programmaonderdeel of letterlijk het openen van de volgende ruimte in de locatie). Het geheel wordt gestart met een mysterieuze openingsvideo met special effects. Dat voelt al als een toffe activiteit; moet je nagaan als de rest volledig op maat wordt gemaakt op basis van de voor het event geformuleerde doelstellingen!
Succesvol ontwikkelde The Box Game
Maar hoe werkt het in de praktijk? Buro Curious en Sherlocked hebben The Box Game al meermaals succesvol ingezet. Met in het verleden zelfs awardwinnend resultaat. Toen de game met 100 dozen werd gespeeld door 300 deelnemers tijdens EMEC19 van MPI. Maar ook ‘conservatieve markten’ zoals die van kredietverstrekkers zijn erg enthousiast over de wijze waarop veranderthema’s binnen een organisatie worden vertaald naar gedetailleerde maatwerk puzzels. Managers gingen de strijd met de puzzels aan terwijl board members door het destilleren van de juiste informatie uit de groepen extra tijd voor ze konden winnen.
Sublieme combinatie
Het bijzondere is dat Sherlocked de beste puzzelmakers in huis heeft en Buro Curious perfect weet hoe van deze puzzels een onvergetelijke live-ervaring te maken. En die perfect past bij de doelstellingen van het evenement. Alles is maatwerk en wordt met de juiste precisie samengesteld. Alles voor de beste experience die gasten nog heel lang nablijft!
Beeld: Buro Curious